WELKOM / BIENVENIDO


MAG IK ME VOORSTELLEN MET EEN LIEDJE?

¿PERMITE QUE ME PRESENTE CON UNA CANCIÓN?


MI CANCIÓN MUY PREFERIDA:

CUCURRUCUCÚ PALOMA



CUCURRUCUCÚ PALOMA, NO LLORES

(LIEF DUIFJE MIJN, WAAROM AL DIE TRAANTJES DIJN?)

Dicen que por las noches
no más se le iba en puro llorar;
dicen que no comía,
no más se le iba en puro tomar.
Juran que el mismo cielo
se estremecía al oír su llanto,
cómo sufrió por ella,
y hasta en su muerte la fue llamando:
Ay, ay, ay, ay, ay cantaba,
ay, ay, ay, ay, ay gemía,
Ay, ay, ay, ay, ay cantaba,
de pasión mortal moría.
Que una paloma triste
muy de mañana le va a cantar
a la casita sola con sus puertitas de par en par;
juran que esa paloma
no es otra cosa más que su alma,
que todavía espera a que regrese
la desdichada.
Cucurrucucú paloma,
cucurrucucú no llores.
Las piedras jamás, paloma,
¿qué van a saber de amores?
Cucurrucucú, cucurrucucú, cucurrucucú,
cucurrucucú, cucurrucucú,
paloma, ya no le llore
EIGEN VERTALING EN NADERE INFO OVER DIT LIEDJE:


14 februari 2013

FOTÓGRAFO CHEMA MADOZ : REGAR LO ESCONDIDO ( HET VERBORGENE 'TOT LEVEN BRENGEN' )

De Spaanse fotograaf CHEMA MADOZ beoefent een bijzondere vorm van fotografie die eigenlijk heel 'klassiek' is : alles in zwart-wit en volledig analoog, zowel in opname als in afdruk, en dat heeft zo zijn redenen en betekenis blijkbaar. Bovendien concipieert of creëert hij eerst concrete 'composities' om ze daarna te fotograferen. Hieronder kan U de video documentaire van de Spaanse rtve bekijken en (in het Spaans) beluisteren. De 'toelichtingen' zijn weliswaar soms interessant maar zeker niet essentieel, de beelden/foto's alleen volstaan en spreken voldoende voor zich. Dat zegt eigenlijk al veel over de beeldende communicatieve kracht van het werk van deze fotograaf. Ik kom er later uitgebreider op terug, vooral met betrekking tot de bijzondere toepassing  die deze fotograaf van het medium fotografie maakt.
 
 
 

Geen opmerkingen: